tisdag 14 september 2010

Hej hopp!

Hej!

Dom första raderna i den nyskapade bloggen kommer här!
För den som inte vet så är jag utlånad på ett år (med option på ett år till) till vårt Tokyo kontor.

Kontorsplatsen, väntar på större skärm...
Jag har just firat mitt tvåveckorsjubileum på denna resa! Jag anlände vid lunch, 2010-08-31 och hade en sådan bra fart att min hyresvärd inte hann till min lägenhet före mig! Och då ska ni veta att deras andra hus i Tokyo bara ligger knappt tre minuters lugn promenad från det hus jag bor i! Således, jag lyckades ta mig ur Narita (flygplatsen) och på en skyttelbuss cirka en halvtimme snabbare än vad normalt brukar ske. Det vill säga, flyt från början, jag hoppas det håller i sig!

Åhåjaja, ska jag fortsätta så här lär det inte bli mycket jobbat. Men tanken med denna blogg är i alla fall att kunna ge en chans att på ett ställe hitta lite bilder och få läsa om nått kul hänt på sistone härborta för den som (kanske) är intresserad och har tid att kolla.

Notera nu att detta är det första försöket, så ingen möda har lagts på layout etcetera. Sånt hoppas jag att jag orkar fiffla med så småningom!

Må bra så hörs vi!

/Bosse

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vi vill se fler bilder och beskrivningar om dina vedermödor och äventyr. Hur går det till exempel med visumet?

    SvaraRadera